Teerenpeli luottaa muotoiluun

teerenpeli_whisky

Lahtelaisessa Teerenpelin Panimo & Tislaamossa luotetaan suomalaiseen muotoiluun.

Yrityksen 13. tammikuuta 2011 markkinoille lanseeraama 8-vuotias mallasviski on saanut ympärilleen arvoisensa pakkauksen, jonka suunnittelusta ja toteutuksesta on vastannut Suomen Muotoilusäätiö yhdessä Muotoiluinstituutin opiskelijoiden kanssa.

Kokonaisuudessa on käytetty uudenlaista pakkausrakennetta ja hyödynnetty huippumuotoilua. Pakkaus on hedelmällisen yhteistyön ja usean kuukauden työstämisen tulos.

– Teerenpeli antoi ideoinnille vapaat kädet. Avainsanoina olivat muun muassa ekologinen, vetovoimaisen selkeä ja uutta alkoholikulttuuria luova kokonaisuus. Suomalainen viski on vielä harvinaisuus ulkomailla ja tuotteen pitää siksi erottua kilpailijoista hyllyssä, kertoo Suomen Muotoilusäätiön projektipäällikkö Matti Turpeinen.

Projektissa olivat mukana Muotoiluinstituutin opiskelijat Nikolo KerimovKatariina Pakarinen ja Olli Kilpi, joista kaksi ensimmäistä olivat kiinteästi mukana myös pakkauksen lopullisen rakenteen toteutuksessa. Projektin johtamisesta vastasi Muotoilusäätiön graafikko Ville Korhonen, jonka tehtäviin kuuluivat myös pakkauksen graafinen suunnittelu sekä tuotantoon saattaminen.

– Teerenpelin keskeisistä arvoista suomalaisuus, ekologisuus ja kierrätettävyys ovat lopputuloksessa hyvin edustettuina. Pakkaus puhuttelee kuluttajaa aidolla erilaisuudellaan myymälöiden hyllyssä, sanoo Teerenpeli Yhtiöiden toimitusjohtaja Anssi Pyysing.